Blog | Reportíček z Paříž - Roubaix | 17.04.2015

Nový tým koloběžkářů sestavený kolem jádra klubu Ultima K.lap Team a KickFrance 2013 předvedl, že neskutečné se může stát realitou! V počtu 15jezdců (z toho dvou Rakušanů) a 8členů podpůrného týmu vyrazili čtyřmi auty ve čtvrtek 9.4.do Francie pokořit dalšího cyklistického velikána, královnu všech jarních klasik přezdívané Peklo severu na Paris-Roubaix.

Den před cyklisty, a to v sobotu 11.4., vše vypuklo, když všech patnáct jezdců osedlalo své stroje v 5:07 před zámečkem na pařížském předměstí Compiégne. 13 koloběžek Kickbike a dva prototypy MIBO vyrazily na strastiplnou cestu 257km, přičemž na koloběžce čekalo 27sektorů pavé - polních cest vydlážděných kočičími hlavami různých velikostí a tvarů, silně nepravidelných a nepředvídatelných.

Hned při startu oproti předpovědím začalo pršet a prvních 60-70km se jelo v mírném ale neustupujícím dešti. Touha po cíli však táhla víc a nikdo ani na chvilku neuvažoval o tom, že by měl vzdát! Vždyť to nejhoší mělo teprve přijít. A to až na 103.km, na prvním sektoru pavé. K němu všichni dorazili dle očekávání po necelých 6hodinách jízdy a mohli se těšit na oběd. Po něm začalo peklo - fyzicky náročné, kdy se snažíte v rukách udržet řidítka skákající ze strany na stranu, a též psychicky, kdy hledáte drnajíc na stupátku co nejlepší stopu pro svou koloběžku, abyste co nejméně drhly stupátkem. Ano, koloběžky Kickbike mají možnost dvojího úchytu zadního kola, což někteří z nás na prvním úseku udělali (zvedli tím stupátko o 2,5cm), avšak po sektoru se najelo opět na asfalt a muselo se opět o stupínek níž. Proto zústalo u energeticky náročnější jízdy na nižším stupátku (na pavé sektorech)...to však nikoho nezastavilo. Ani opětný hustý dešť, který z okrajů pavé proměnil na bahenní pasti...

Pavé střídalo asfalt, únava, bahno a silniční prach se vrývaly do tváří a kůží borců, kterým ubývaly síly i počáteční energie, kterou dokazovali i pěveckými vložkami během jízdy......křeče a krize postihovaly jednoho za druhým, ale týmový duch a soudržnost pomohly k jejich překonávání. Za tmy pomáhala s osvětlením místy nebezpečných sektorů i doprovodná vozidla, před nimž se komíhali koloběžkáři....

23:08 po necelých 18hodinách cesty doráží do cíle - k velodromu v Roubaix, na kterém o den později přepisuje dějiny české cyklistiky Zdeněk Štybar, který jako první Čech dokázal dosáhnout "bedny" na jednom z jarních monumentů.

Jsme hrdi na to, že Kickbike napsal další příběh tohoto krásného sportu, který se jen tak nezapomene. A vězte, že i silniční pláště standadně dodávané s modely Race MAX 20 a Race MAX 28, které ovládly koloběžkový peloton, vše vydržely bez úhony - déšť, bahno, prach, zničené sektory kočičích hlav. Nebojte se, Kenda Kriterium vydrží mnoho!

 
 
Facebook Facebook